Friday, October 13, 2006

Απίστευτα Ψέματα - Σκέψου Δ.Α.Π.

Συνάδελφοι, θα είχε πράγματι αξία να μπορούσαμε να «κλείναμε» ένα αμφιθέατρο όπου να παρουσιάζουμε αναλυτικά το πώς η ΔΑΠ και πέρυσι πήγε ενάντια στα αντικειμενικά συμφέροντα των φοιτητών, τα συμφέροντα που πηγάζουν από την ανάγκη της εργασιακής διασφάλισης, την ανάγκη για ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών, την ανάγκη για γνώση και δικαίωμα κριτικής σε αυτήν, την ανάγκη για το δικαίωμα να αγωνιζόμαστε. Φοβόμαστε όμως θα πάρει πάρα μα πάρα πολλές ώρες! Ως εκ τούτου προς στιγμήν ας αναφέρουμε απλά μερικά σημεία για τα οποία η ΔΑΠ προσπαθεί να πείσει Διακινώντας Απίστευτα Πσέματα!

Ψέμα 1ο: Νόμος – Πλαίσιο

Η ΔΑΠ προσπαθεί να μας πείσει ότι ο νέος Νόμος – Πλαίσιο είναι «αναγκαίος και προοδευτικός». Ρωτάμε την απλή λογική αν αλλαγές όπως:
· Διαγραφή Φοιτητών (Ν+1/2Ν)
· Κατάργηση του ασύλου
· Θέσπιση της βιβλιοκάρτας όπου είτε θα πληρώνουμε τα βιβλία μας (κατάργηση δωρεάν συγγράμματος) είτε ακόμα και αν δεν τα πληρούνουμε με τον θεσμό του πολλαπλού συγγράμματος η ύλη θα είναι ακαθόριστη (άρα θα πρέπει να τα διαβάζουμε όλα!)
· Εισαγωγή οικονομικού manager στις σχολές για να ελέγχει αν οι σχολές κάνουν ότι θέλει το υπουργείο παιδείας ή λαμβάνουν δικές τους αποφάσεις. Σε επόμενο κουτάκι αναφέρουμε μια σύνοψη όσων γενικά προωθούν τα υπουργεία (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ).
Θεωρούνται προοδευτικές;;;!!!!

Ψέμα 2ο: Αξιολόγηση

Είναι αλήθεια ότι στην ζωή πολύ λίγο μετράει πόσο ωραία ακούγεται μια λέξη και πολύ περισσότερο το τι αυτή σημαίνει. Ιδίως όταν πρόκειται για νόμο που κατεβαίνει από την κυβέρνηση. Η ΔΑΠ παλεύει καιρό να πείσει ότι ο νόμος για Αξιολόγηση θα βελτιώσει καταστάσεις. Για να δείξουμε ότι κάτι δεν πάει καλά ξεκινάμε από μια απλή λογική: για να αξιολογήσεις κάτι πρέπει να θέσεις τα κριτήρια για το τι είναι καλό και τι όχι. Ποια άλλα είναι αυτά τα κριτήρια σύμφωνα με την κυβέρνηση της ΝΔ αν όχι:
· Το κατά πόσο οι σχολές αλλάζουν το πρόγραμμα σπουδών στην κατεύθυνση της εξειδίκευσης
· Το κατά πόσο οι σχολές εντατικοποιούνται
· Το κατά πόσο οι σχολές ανταγωνίζονται η μία την άλλη αντί να δίνεται βάρος στην διδασκαλία προς τους φοιτητές Συνολικά δηλαδή το πώς απαξιώνεται το πτυχίο μας! Αν δεν ισχύει αυτό τότε πως δικαιολογούνται δύο αλήθειες σχετικές με την αξιολόγηση, ότι δηλαδή ο νόμος περιείχε και το σύστημα πιστωτικών μονάδων με βάση το οποίο οι σχολές αφενός μεν εξισώνονται με bachelor του εξωτερικού και αφετέρου κάθε φοιτητής δεν λαμβάνει πλέον γενικό πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού αλλά πιστοποιητικό για το ποια μαθήματα παρακολούθησε;;!!!


Ψέμα 3ο: Η ΔΑΠ λέει ότι η πολιτική των κατά καιρούς υπουργείων παιδείας είναι σε σωστή κατεύθυνση

Για να απαντήσουμε αρκεί να αναφέρουμε μερικές βασικές κινήσεις που έχει κάνει το υπουργείο παιδείας κατά καιρούς και με τις οποίες η ΔΑΠ συμφωνεί:
· Προσπάθεια διάσπασης των σχολών σε δύο κύκλους σπουδών (3+2)
· Προσπάθεια πολυδιάσπασης των πτυχίων μέσω του συστήματος των πιστωτικών μονάδων
· Προσπάθεια ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων
· Προσπάθεια αντιδραστικής αλλαγής στο νόμο-πλαίσιο
· Προσπάθεια εξίσωσης των πτυχίων μας με τα bachelor του εξωτερικού


Μια αλήθεια που παραδέχονται όλοι!

Όλα τα χρόνια του φοιτητικού κινήματος αλλά και πέρυσι με 431 καταλήψεις πανελλαδικά και πάνω από 25000 φοιτητές σε πανελλαδικές πορείες το σύνολο αυτών των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων έχουν βασικά μπλοκαριστεί!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home